Peer Learning Network

Digitalenta Peer Learning Network är en plattform där marknadsansvariga och digitala ledare kan träffa sina “peers” för att dela erfarenheter och lärdomar, ta del av den senaste utvecklingen inom sitt område och knyta värdefulla kontakter – helt kostnadsfritt.

Knyt nya kontakter, dela erfarenheter och utvecklas i din roll.

Utvecklas tillsammans med branschkollegor

Nätverket är till för dig som arbetar inhouse i en ledande roll inom marknadsföring, martech eller AI. Du ansvarar för både budget och resultat. Kanske har också ansvar för ett team av specialister.

Vill du hitta ett nytt sätt att löpande utvecklas i din roll? Vill du diskutera specifika frågeställningar med andra i samma eller liknande roller? Då är det här för dig!

Ensam är inte stark – Bli bättre tillsammans!

100 % fokus på kunskapsutbyte

Här finns inga långa presentationer, inga säljare och inga plattformar som visar upp sig själva. Bara ledare och specialister inom marknadsföring, martech, data och AI som delar erfarenheter för att utvecklas i sina roller. Tillsammans.

Interaktiva sessioner

Högaktuella ämnen
Varje Peer Learning Session är skräddarsydd för dig i en ledande roll och utgår från ett högaktuellt tema eller en gemensam frågeställning.

Dela erfarenheter
Utvecklas i din roll genom att få nya perspektiv och diskutera utmaningar med andra som har liknande ansvar och mål.

Digitala rundabordssamtal
En timmes fokuserat och interaktivt samtal, lett av en facilitator, där du får möjlighet att dela insikter och ta del av andras erfarenheter.

Vad våra medlemmar säger:

Det absolut roligaste och mest avslappnade sättet att lära sig nya saker – från små tips och tricks till insikter som kan förändra en strategi.

Henrik Carlsson, Marknadschef, Sparbanken Tanum

Att delta i Digitalalenta Peer Learning har varit inspirerande och lärorikt. Utbytet av kunskap och erfarenheter har gett såväl nödvändig energiboost som nya perspektiv. Ett bra nätverk för lärande och gemenskap!

Pontus Alkestig, Group Head of Brand and Marketing, Bonava

Att aldrig sluta lära är viktigt men tidskrävande. Digitalentas Peer Learning gör det enkelt, roligt och givande att lyssna, lära och diskutera med sina branschkollegor.

Erik Schuss, Chief Marketing Officer, Allakando

Peer Learning Sessions

Här nedanför hittar du våra kommande sessioner. Vilka ämnen intresserar dig och var känner du att du kan vara med och bidra? Varmt välkommen att anmäla dig!

Torsdag 23 oktober kl 11.00-12.00

Inhouse, konsult eller byrå?

Ska du anställa, ta in en konsult, jobba med frilans eller vända dig till byrå? Att välja rätt form av kompetensförstärkning kan avgöra både tempot, kvaliteten och kostnadseffektiviteten i marknadsarbetet.

  • Hur avgör ni vad som ska hanteras internt respektive externt?
  • Vilka modeller har funkat och vilka har inte gjort det?
  • Hur undviker ni beroenden och tappar affärsförståelse?

Tisdag 4 november kl 11.00-12.00

AI för ledare

De flesta pratar om hur teamet ska använda AI, men hur använder du det som ledare? AI är mer än ett operativt verktyg för marknadsteamet. Det kan också vara ett stöd för dig i beslutsfattanden, planering och ledarskap.

  • Hur kan AI hjälpa dig att prioritera och planera bättre?
  • Använder du AI i feedback, målsättning eller intern kommunikation?
  • Vad har du inte kommit igång med än och varför?

Torsdag 19 november kl 11.00-12.00

Organisera för snabbhet

Ett återkommande tema i många marknadsteam är svårigheten att hålla tempo samtidigt som kraven på kvalitet, kundförståelse och kreativitet ökar. Att leverera snabbt är en förutsättning, men hur gör vi det utan att tumma på nivån?

  • Vilka strukturer ger fart utan att kompromissa på kvalitet?
  • Vem eller vilka i teamet kan äga kvalitetssäkring i hög takt?
  • Hur använder vi AI som stöd för tempo utan att tappa känsla och kundförståelse?

Onsdag 3 december kl 11.00-12.00

Vad är marknadsföringens bidrag när AI gör "jobbet"?

AI förändrar hur vi arbetar med marknadsföring i grunden. Innehåll produceras automatiskt, kampanjer optimeras i realtid och dataanalyser sker utan mänsklig inblandning. Men när mycket av det operativa automatiseras väcks en viktig fråga: vilket värde skapar marknadsfunktionen egentligen, bortom produktionen?

  • Vilket är marknadsföringens verkliga bidrag när produktionen blir automatiserad?
  • Hur kan marknadsavdelningen ta en tydligare strategisk roll i organisationen?
  • Hur organiserar vi för att kombinera teknikens effektivitet med affärsförståelse och kreativitet?

Torsdag 11 december kl 11.00-12.00

Att bygga en datadriven kultur

Många organisationer vill använda data bättre, men stöter på motstånd, kompetensbrist eller bristande struktur. Att bygga en verkligt datadriven kultur handlar inte bara om att välja rätt verktyg, utan om att forma ett gemensamt mindset och arbetssätt där insikter leder till handling.

  • Hur får man hela teamet (och organisationen) att tänka datadrivet?
  • Vilka verktyg eller ramverk använder du för att spåra KPI:er och insikter?
  • Hur balanserar man beslutsfattande ”på känsla” med analyser?

Behöver du stärka ditt team?

Att dela kunskap och erfarenheter är en kraftfull väg till utveckling. Men ibland behövs också rätt förstärkning för att ta nästa steg. Om du vill ha hjälp att hitta digital kompetens inom marknadsföring, martech, data eller AI, kan vi hjälpa dig att hitta rätt lösning.