Uppdrag
Vår kund; ett anrikt svenskt livsstilsföretag; söker en CRM Manager till sitt e-handelsteam. Uppdraget går upp på att bygga upp en attraktiv och effektiv kundresa och att arbeta mot att generera försäljning, bygga lojalitet samt öka CLV.
Man kommer att arbeta nära tillsammans med E-commerce Manager; en CRM-specialist samt övriga e-handelsteamet
Arbetsuppgifter som kommer att ingå:
- Medverka i framtagningen av en ny CRM-strategi
- Genomlysa nuvarande systemstöd och identifiera förbättringsområden
- Analysera och förbättra kundresan
- Segmentera databasen och personalisera kommunikationen
- Planera kampanjer och kommunikation i nära samarbete med övriga stakeholders
- Leda och samarbeta nära tillsammans med en CRM-specialist i det dagliga arbetet
- Till viss del arbeta operativt i skapandet och genomförandet av kampanjer
- Löpande analysera och optimera kampanjer och kommunikation som genomförs
- Med mera (såklart)
Kravbild
För att lyckas i rollen har du en gedigen erfarenhet av att arbeta med CRM och marketing automation i ett e-handelssammanhang. Du gillar att arbeta datadrivet, får energi av att hitta förbättringsområden samtidigt som du är en mästare på att få saker att hända.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i Voyado.
Period och omfattning
Uppdraget är heltid (100%) med start omgående och löper under 6 månader med möjlighet till förlängning.
Placering
Kunden är placerad i Stockholm och konsulten förväntas arbeta till en majoritet på plats.
Upplägg
För det här uppdraget så kommer du frilansa via oss på Digitalenta. Som frilansare hos oss ingår du i vårt community där vi löpande anordnar träffar för att utveckla varandra inom branschen och bygga nätverk. Självklart ser vi ett långsiktigt samarbete och tack vare vår storlek finns även möjlighet att bli direktrekryterad eller anställd av oss som konsult - allt för att du ska få ett flexibelt arbetsliv!
Ansök