Docklin är en snabbväxande byrå inom datadriven performance marketing. I en värld där cookien håller på att dö ut och algoritm-baserad optimering ökar i betydelse vill vi genom teknik, data-analys och ett skarpt affärssinne skapa morgondagens lösningar. Vår ambition är inte att bli störst, men vi strävar efter att vara bäst. De senaste två åren har vi vunnit pris som “bästa byrå” fyra gånger, vi har bland annat tilldelats priset som “Best Small PPC Agency” två år i rad vid European Search awards. I rollen som Senior Digital Marketing Specialist får du möjlighet att tillsammans med smarta och ambitiösa kollegor forma morgondagens marknadsföring.
Om rollen
I rollen som Senior Digital Marketing Specialist arbetar du operativt med våra kunder och deras affär. Tillsammans med engagerade kollegor arbetar du för att hitta innovativa och datadrivna lösningar på de mest komplexa problemen våra kunder står inför. Som en del av teamet på Docklin ser vi gärna att du vill ta ansvar för vår gemensamma utveckling och aktivt bidra till vår leverans genom att hitta nya lösningar på gamla problem och givetvis dela med dig av dina insikter till resten av gruppen. Vi vill att du ska utvecklas tillsammans med Docklin och kommer erbjuda goda utvecklingsmöjligheter som ligger i linje med vad du vill fokusera på.
Arbetsuppgifter
- Operativt hantera annonsering och datadriven optimering åt våra kunder i verktyg som Google Ads och Business Manager.
- Förstå våra kunders mål och behov samt arbeta för att nå optimala resultat.
- Proaktivt arbeta för att öka tillväxt, prestation och värde för våra kunder.
- Vidareutveckla datadrivna arbetssätt och hålla sig uppdaterad inom den senaste tekniken, taktiken och plattformar.
Om dig
Du har troligen några års erfarenhet från byrå eller in-house med specialistkompetens inom performance marketing och har en akademisk examen i grunden. Du har vana att hantera stora och komplexa projekt inom området och är en analytisk person med god förståelse för statistik. Du är bekväm med kvantitativ analys för att lösa problem. Du är en nyfiken person som vill utmanas och utvecklas på jobbet och känner stolthet för din egen och dina kollegors leveranser.
Vi ser att du har:
- Minst tre års erfarenhet av att arbeta med betald annonsering och praktisk erfarenhet av Paid Search och/eller Paid Social, YouTube och displayannonsering.
- God förståelse för webbanalys och hanterar verktyg som Google Analytics och Tag Manager.
- Duktig kommunikatör, såväl tal som skrift på svenska och engelska.
- (Bonus) Programmeringskunskaper inom Python, R eller Javascript och erfarenhet från Google Marketing Platform.
Om Docklin
Docklins vision är att leverera nästa generations performance marketing. Vi är övertygade om att vår långsiktiga konkurrensfördel är att lära oss snabbare än våra konkurrenter och därför pratar vi inte bara om en lärandekultur - vi tar det på största allvar och investerar i lärande varje dag. Varje person på Docklin har en personlig inlärnings- och utvecklingsplan för att maximera personlig utveckling.
Vi erbjuder förutom ett spännande och utvecklande arbete även smarta, ambitiösa och roliga kollegor, ett fint kontor på Skeppsbron med frukost, gym och bastu. Konkurrenskraftig lön, pension och friskvårdsbidrag. Givetvis ingår all teknik du behöver för att göra ditt jobb. Vi har 30 dagars semester och birthday off. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Vi ser fram emot din ansökan!
Ansök