Docklin är en snabbväxande byrå inom datadriven performance marketing. I en värld där cookien håller på att dö ut och algoritm-baserad optimering ökar i betydelse vill vi genom teknik, data-analys och ett skarpt affärssinne skapa morgondagens lösningar. Vår ambition är inte att bli störst, men vi strävar efter att vara bäst. De senaste två åren har vi vunnit pris som “bästa byrå” fyra gånger, vi har bland annat tilldelats priset som “Best Small PPC Agency” två år i rad vid European Search awards.
Om rollen
Som strategist är du ansvarig för en portfölj av Docklins kunder. Du äger relationen med kunden och projektleder internt gentemot specialister och externt gentemot kontaktytor hos kund för att säkerställa att Docklins leverans skapar så högt affärsvärde som möjligt för kunden. Vår leverans blir mer komplex och spännande för varje år som går - som strategist kommer du föra en dialog med finansavdelningen gällande KPI-ramverk, med IT-avdelningen gällande dataflöden samtidigt som du är en integrerad del av kundens marknadsorganisation.
Stolthet i den operativa leveransen är något som genomsyrar Docklins kultur. Så samtidigt som projektledning är centralt är det viktigt att du har en djup operativ förståelse och intresse för vår leverans - främst Paid Search och Paid Social.
Arbetsuppgifter
- Driva projekt och dialog med kund samt våra specialister.
- Förstå kundens affär och sätta strategier och processer utifrån detta.
- Kombinera affärsförståelse, teknik och data för att lösa kundens utmaningar och säkerställa en leverans som är världsledande.
- Arbeta med och utveckla vårt erbjudande mot kund.
- Ansvar för budget, målsättningar, rapportering och optimering.
- Ha en överblick och coacha våra team utifrån kundens behov.
- Möta förväntningar samt säkerställa leverans, dialog och utveckling tillsammans med kund och specialister.
Om dig
Vi tror att du är en analytisk och ansvarstagande person som vill ha möjlighet att påverka kundens affär, både strategiskt och operativt. Du har tidigare erfarenhet av SEM eller Paid Social och trivs i mötet mellan teknik, data och marknadsföring. Du drivs av att hjälpa andra framåt och trivs i en problemlösande och rådgivande roll. Du får energi av att arbeta med avancerade kunder som vill testa de senaste lösningarna och arbeta med några av marknadens vassaste specialister - tillsammans definierar ni framtidens marknadsföring.
- Minst 3 års specialisterfarenhet av SEM eller Paid Social.
- Intresserad av en rådgivande roll och viljan att skapa långsiktiga och givande relationer.
- Du är analytisk och arbetar datadrivet.
- Du har djupa insikter i det digitala medielandskapet, dess teknik och strategier.
- Specialistkompetens inom Google Ads, Facebook Ads, YouTube och Analytics.
- Kan förklara komplexa koncept på ett sätt så att alla förstår.
- Van att balansera flera uppdrag och önskemål parallellt och är en duktig och driven projektledare.
- Erfarenhet av att arbeta med komplexa kunduppdrag över flera digitala kanaler.
- Duktig kommunikatör, såväl tal som skrift på svenska och engelska.
Om Docklin
Docklins vision är att leverera nästa generations performance marketing. Vi är övertygade om att vår långsiktiga konkurrensfördel är att lära oss snabbare än våra konkurrenter och därför pratar vi inte bara om en lärandekultur - vi tar det på största allvar och investerar i lärande varje dag. Varje person på Docklin har en personlig inlärnings- och utvecklingsplan för att maximera personlig utveckling. Vi erbjuder förutom ett spännande arbete även smarta, ambitiösa och roliga kollegor, ett fint kontor på Skeppsbron med frukost, gym och bastu. Konkurrenskraftig lön, pension och friskvårdsbidrag. Givetvis ingår all teknik du behöver för att göra ditt jobb. Vi har 30 dagars semester och birthday off. Vi tillämpar sex månaders provanställning.